Ny profil och webb åt Two i Sverige AB

By maj 18, 2017 Okategoriserade

Two i Sverige AB är ett nybildat företag i koncernen Combined Excellence med spets inom Microsoft Dynamics 365 for Operations (AX), Jeeves ERP och Microsoft Power BI. Det är det tidigare affärsområdet Ninetech Enterprise Consultants som blir ett eget bolag och varumärke Two. Vi på Advant fick i uppdrag att hjälpa Two att ta fram en profil med riktlinjer för bilder, färger och diverse mallar och profilmaterial samt en webb inför den stora lanseringen 1 maj 2017.

För Two är långsiktiga relationer med kunderna viktigt och företaget har en stark tro på att det är tillsammans med kunden man kan nå bäst resultat. Two jobbar alltid i nära samarbete med kunden och ett lyckats samarbete bygger på 50% Two och 50% kund. Detta tog vi fasta på när vi skapade deras nya profil.

Det resulterade i ett tydligt grafiskt maner som skapade både variation och igenkänning som var lätt att överföra i alla olika medier.

Two_800x450.png

Webben www.two.se är navet i Two:s kommunikation och där har vi tagit fram en design som var användarvänlig och proffsig med en avskalad design som inte skulle upplevas som ”stel” och tråkig. Det var givetvis också viktigt att designen skulle följa den nya grafiska profilen i största möjliga mån för att kunna hålla en röd tråd i all Two:s kommunikation.

Under designarbetet fokuserade vi därför på att ta fram enkla och stilfulla designelement enligt den grafiska profilen. Vi valde bland annat en lite mer lekfull, tvådelat sidfot samt ett enklare bildspel på startsidan som innehåller de grafiska elementen ur profilen. Undersidorna valde vi att göra enkla och avskalade så att besökaren ska kunna lägga sitt fulla fokus på innehållet. Utvecklingen av webbplatsen gjordes internt hos kunden och samarbetet mellan designer och utvecklare har fungerat mycket bra.

Förutom webbdesign har vi även tagit fram visitkort, pennor, pikéer och mallar för powerpoint och word där de grafiska elementen känns igen i allt material. 

 ”Advant har varit snabba, lyhörda och lösningsfokuserade och har i nära samarbete med oss tagit fram en profil och webb som vi är mycket nöjda med”, säger Christofer Järlesjö, VD Two i Sverige AB.