Kom Fram i Tid

By februari 9, 2017 Okategoriserade

Utifrån en medlemsundersökning om tågsträckan Oslo-Stockholm, ville Handelskamrarna Värmland/Mälardalen skapa något avskalat och enkelt men med mycket hjärta för att visa på reslutatet. Undersökningens resultat visade att det inte bara handlar om att komma fram i tid till möten och förlorade affärer utan om att man vill få livspusslet att gå ihop. Utifrån dessa förutsättningar jobbade vi på Advant fram en kampanj – Kom Fram i Tid.

– Vi ville lyfta projektet och undersökningen på annat vis än bara siffror och diagram och fick då hjälp av Advant att ta fram lite härliga bilder med mycket fokus på både vardag och arbete. Advant har varit en bra medspelare när vi försökt komma på kreativa idéer och vi har också fått en tydlig projektplan kring hur projektet har varit upplagt och vilka tider vi har haft att förhålla oss till. Vi har varit jättenöjda och fått trevlig feedback från både våra medlemmar och våra medarbetare, säger Ingela Larsson, Kommunikationsansvarig Handelskammaren Värmland.

Badge_orange.png

– Vi skapade projektnamnet och symbolen Kom Fram i Tid där vi lekte med betydelsen så att den även kunde tolkas som Framtid och på så vis handla om framtidens resande. Vi tog fram ett koncept som skulle tilltala både hjärta och hjärna. Oavsett vad du jobbar med så är du även en privatperson. Att komma fram i tid betyder inte bara att komma i tid till ett möte utan också att komma hem i tid till livet utanför, säger Joacim Lundin, projektledare för projektet hos Advant.

Läs mer om Handelskammarens viktiga arbete på: komframitid.se. Där kan du också titta filmer och det grafiska koncept som skapats för kampanjen.

Och självklart kan du läsa mer om projektet på advant.se/projekt.