Branäsgruppen

Se upp i backen – bokningar på webben ökar

Tillsammans med Branäsgruppen har vi byggt upp en webbfamilj för samtliga av deras sex anläggningar. Dessutom har vi byggt ett nytt bokningsgränssnitt för att göra det så enkelt som möjligt för kunden att boka sin resa, även via mobilen. Istället för att bygga om allt från grunden så pratar den nya bokningen med bakomliggande bokningssystem. Andelen bokningar via mobil enhet ökade med 200% mellan säsong 2017 och 2018.

Läs mer om arbetet

Branäsgruppen äger och driver skidanläggningarna Branäs, Kungsberget, Vallåsen, Storstenshöjden, Tolvmannabacken och Ullricehamn ski center. Affärsidén är rekreation med alpint fokus för aktiva familjer inom starka upptagningsområden.

Tillsammans med Branäsgruppen och med Act mediabyrå arbetar vi med ständig förbättring av anläggningarnas digitala närvaro, att driva trafik till webbarna och att göra det så enkelt som möjligt för besökaren att boka sin resa och kringtjänster.

När vi byggde det nya bokningsgränssnittet genomfördes löpande användartester för att skapa en så enkel bokning som möjligt. Förutom webbarna och bokningen online har vi även hjälpt till att ta fram ”bokningskiosker” på plats på anläggningarna.

I en bransch där många aktörer sätter prestige i att vara kreativast sticker Advant ut genom att vara konkreta och resultatinriktade. Mitt behov som kund sätts i fokus och en tydlig och detaljerad handlingsplan presenteras. Jag har sällan behövt ställa frågor eller ifrågasätta kostnader och fakturor.

Mikael ElfordMarknads- och försäljningschef, Branäsgruppen