Advant stärker upp med ny delägare i det fortsatta arbetet mot att bli Sveriges mest uppskattade byrå

Advant stärker upp med ny delägare i det fortsatta arbetet mot att bli Sveriges mest uppskattade byrå

Sedan november 2018 har du kunnat se ett nytt ansikte hos oss på Advant. Han heter Stefan Berg och är ny delägare på Advant med fokus på framförallt personal och ekonomi. Han kommer att ha en viktig roll i arbetet framåt med att förverkliga Advants vision – att bli Sveriges mest uppskattade byrå.

Advant startades 2007 av Linda Jonsson och Mikael Engström. Byrån var då en renodlad produktionsbyrå som gjorde snabba produktioner åt kunder inom offentlig sektor men de senaste åren har en snabb och omfattande förändring skett.

– Advant är idag en bred byrå med 25 anställda som kan hjälpa kunder med bland annat film, webb, kampanjer, trycksaksproduktion, internkommunikation, e-learning mm. Ja, det mesta inom kommunikation. Vi har ett starkt digitalt fokus och utvecklas hela tiden för att följa utvecklingen och kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt. Det är minst sagt en snabb och spännande bransch att verka inom, säger Mikael.

– För att fortsätta utvecklas mot visionen är det absolut viktigaste att ha rätt personal som vill göra resan med oss. Idag är det självklart viktigt att jobba med arbetsgivarvarumärket kommunikativt, men det är ännu viktigare att vara den bästa arbetsgivare och det är här Stefan kommer in i bilden då vi vill ha fortsatt fullt fokus på vår personal, säger Linda.

Stefan kommer senast från Accountor, en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR, där han i slutet arbetade som Business Area Manager och var ansvarig för kontoren i Karlstad och Västervik. Med sig från denna tillväxtresa tar Stefan lång erfarenhet av att bygga ett framgångsrikt växande företag.

– Jag är verkligen glad över att få vara med och utveckla ett redan framgångsrikt företag som är värderingsstyrt och bryr sig om både kunder och medarbetare. Jag kommer fortsätta det framgångsrika arbetet med personalen, så som högt medarbetarfokus, individuella utvecklingsplaner samt personlig månadsvis uppföljning. Kommer även i starten, tillsammans med Linda och Mikael, fokusera på att utveckla och tydliggöra leveransorganisationen samt arbeta för att minska administrationen för personalen, säger Stefan.

– Framtiden känns väldigt inspirerande. Ledningen får tydligare roller och jag kan lägga mer av min tid på utveckling av företaget samtidigt som Linda kliver in i VD rollen, säger Mikael.

– Vi fokuserar också 2019 på vårt varumärke och att stärka upp vår roll som helhetsleverantör av resultatskapande kommunikation. Vi har under flera år jobbat som fullservicebyrå men en del tror fortfarande att vi är en renodlad produktionsbyrå så här har vi ett arbete att göra, avslutar Linda.