Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering handlar om att få fler av dina besökare att göra något av värde för dig när de besöker din webbplats – det vill säga att det uppstår en konvertering.

Till vem riktar sig denna tjänst?

Om du vill få konkreta råd för hur du kan öka din konvertering på befintlig webbplats kan vi hjälpa dig med en extern analys enligt en beprövad modell. Det är en fördel om du har befintlig spårning på webben med ett analysverktyg, exempelvis Google Analytics.

Hur går det till och vad ingår i leveransen?

Arbetssättet följer samma process som när vi arbetar med användarfokuserad design. Först analyserar vi och sedan tar vi fram ett förslag baserat på analysen och utifrån vår egen erfarenhet. Nästa steg blir att införa designen och mäta förändringen. Här kan vi använda oss av a/b-testning.

Vad förväntas av dig?

För att få ett så bra resultat som möjligt behöver vi i första hand få lite mer information från dig. Vi måste exempelvis veta vad målet är för den sida som ska analyseras och vi behöver ta del av befintlig data från det analysverktyg som du använder. Om möjligt vill vi också installera ett java-script på den sida som ska analyseras för då kan vi nämligen använda ett verktyg som spårar hur dina besökare skrollar på sidan och vad de klickar på.

Jag vill bli kontaktad om konverteringsoptimering

Kontaktperson på Advant